کاربرد چوب فینگر جوینت

در این مقاله قصد داریم شمارو با کاربرد چوب فینگر جوینت آشنا کنیم . ولی قبلش باهم یه نیم نگاهی به تاریخچه چوب بندازیم. بشر در ابتدا از مصالحی به اسم چوب استفاده می کرده و از چوب به عنوان قدیمی ترین مصالح در امر ساختمونی یاد میشه. در ایران نیز عصر حجر زمانی بوده که استفاده از چوب مرسوم بوده. البته استفاده از چوب برای موارد جنگی در زمان ساسانیان اهمیت زیادی داشته است.

کاربرد چوب فینگر جوینت

مهمترین کاربرد چوب رو بصورت مختصر می تونیم بیان کنیم:

الف: ساخت مصنوعات چوبی

ب: استفاده از چوب برای اعضای باربر

ج: کارهای کمکی در ساخت و ساز، مثل قالب‌سازی، چوب‌بست و . . .

د: استفاده از چوب برای نماسازی و تزئین

البته قبل استفاده از چوب باید به مواردی مانند الیاف چوب، مقدار رطوبت، نوع چوب، محل رویش، پهنی دایره سالانه، درجه حرارت، تعداد گره‌های روی چوب و… کاملا دقت کنیم. در برخی موارد نیز مشکلاتی ایجاد میشه که با معرفی و ساخت محصول جدیدی به اسم فینگر جوینت تمام این موارد قابل حل است.

در مقاله های قبلی گفتیم که چوب فینگر جوینت چیه و حالا اینجا کاربرد چوب فینگر جوینت رو مرور می کنیم.

  • استفاده از  فینگر جوینت برای صفحه های کابینتی

صفحه های کابینت یکی از بخش های مهم کابینته که بعد از ساختن قسمت یونیت کابینت، روی اون قرار می گیره. این صفحه ها از نظر ضخامت، جنس، قیمت و …. انواع مختلفی داره اما ما صفحه کابینت فینگر جوینت رو به شما پیشنهاد می کنیم. البته جنس فینگر جوینت هم در ساخت صفحه کابینت تاثیر به سزایی داره و ار بین فینگر جوینت های تهران چوب فینگر جوینت راش برای این صفحه کابینت های زیبا مقاوم تر است.

کاربرد چوب فینگر جوینت
  • استفاده از فینگر جوینت به عنوان دیوارپوش و کفپوش

متریال های زیادی وجود داره که باعث زیبایی فضاهای داخلی ساختمون میشه . پوشش کف ساختمون نیز یکی از اون مواردی هست که تاثیر زیادی داره. با همه این تفاسیر لایه ها و رویه هایی که روی کف یه ساختمون و یا هر قسمت دیگه ای استفاده میشه، کفپوش میگن. از کفپوش ها برای قسمت های مختلف صنعت نیز استفاده میکنن. کفپوش با چوب فینگر جوینت هم یکی دیگه از جنس های این قسمت محسوب میشه.

کاربرد چوب فینگر جوینت
  • استفاده از فینگر جوینت جهت ساخت درب ها و پله های چوبی

یکی از راه های استفاده چوب در منزل، نرده و پله های چوبی است که بسته به فضای ساختمان و سلیقه افراد، ساخته و طراحی می‌شوند. راه پله و نرده چوبی طرفداران زیادی در بین طراحان دکوراسیون داخلی دارد. در خانه های دوبلکس داشتن راه پله ای زیبا، خانه را بسیار شیک و لوکس می‌کند.

"<yoastmark

  • استفاده از فینگر جوینت جهت ساخت میز، صندلی، کمد و …

امروزه وسایلی مثل میز، صندلی و کمد پرکاربردترین ابزار منزل و فضاهای مختلف محسوب میشه. جنس این وسایل براساس سلیقه ها و حتی دکوراسیون داخلی تعیین میشه. چوب فینگر جوینت یکی از محکم ترین جنس هاییست که بین طراحان نیز طرفداران زیادی داره.

کاربرد چوب فینگر جوینت

 

  • استفاده از فینگر جوینت در منبت کاری

منبت هنری هست که ریشه در تاریخ ایران داره و به مفهوم کنده کاری روی چوبه که باعث میشه طرحها و نقش های زیبایی حک بشه. هنرمندان برای این کار از چوب های مختلفی استفاده می کنند . برای این هنر زیبا باید از چوبی استفاده شود که دارای بافت ریز و محکم، بدون گره و پوسیدگی باشد. ما به دوستان هنرمند پیشنهاد می کنیم که یکبار از چوب فینگر جوینت استفاده کنن و به راحتی تفاوت رو احساس میکنن.

کاربرد چوب فینگر جوینت
  • استفاده از فینگر جوینت جهت ساخت انواع ظرف های  دکوری و آنتیک

اشیایی که در طراحی داخلی کاربرد داره و جنبه ی تزیینی بیشتر ایفا میکنه مثل شیشه های رنگی، آینه، ظروف تزیینی، جعبه و سبد چوبی، شمع، گلدان و…

اما ساخت این وسایل تزیینی و کاربردی با چوب فینگر جوینت یه جذابیت خاص دیگه به میز کار و وسایل ما میده. قبول ندارید؟